Bij Triora zijn er korte wachtlijsten. Graag houden wij u op de hoogte van de meest actuele aanmeld- en behandelwachttijden (in weken).
Onze wachttijden op de website worden gepubliceerd volgens de regelingen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Over deze regelingen kunt u meer lezen op www.nza.nl. De wachttijden kunnen verschillen per vestiging. De wachttijden zijn niet afhankelijk van uw diagnose, verzekering of verzekeraar.
Wachttijden Noord-Holland
Locatie | Aanmeldwachttijd | Behandelwachttijd via klinische detox | Behandelwachttijd via ambulante detox |
Amsterdam (polikliniek Triora) | tijdelijk gesloten | tijdelijk gesloten | tijdelijk gesloten |
Haarlem (polikliniek Triora) | tijdelijk gesloten | tijdelijk gesloten | tijdelijk gesloten |
Wachttijden Zuid-Holland
Locatie | Aanmeldwachttijd tot intake | Behandelwachttijd via klinische detox | Behandelwachttijd via ambulante detox |
Den Haag (kliniek Triora) | 2 weken | 4 tot 6 weken | 2 tot 4 weken |
Den Haag (polikliniek Triora) | 2 weken | 2 tot 4 weken | 3 weken |
Den Haag (Dagbehandeling) | gesloten | gesloten | gesloten |
Rotterdam (polikliniek Triora) | 2 weken | 5 weken | 4 weken |
Dit zijn gemiddelde wachttijden, de wachttijd voor u persoonlijk kan dus afwijken. Aan de weergegeven wachttijden kunnen dan ook geen rechten worden ontleend. Als u bij een vestiging n.v.t. ziet, betekent het niet dat er geen wachttijd is. Wilt u weten wat de wachttijd is, bel dan met 088 357 13 57.
Uitleg wachttijden
De wachttijden in de tabel zijn gemiddelde wachttijden, gebaseerd op hoe lang patiënten de afgelopen twee maanden hebben gewacht. De wachttijd voor u persoonlijk kan dus afwijken. Aan de genoemde wachttijden kunnen dan ook geen rechten worden ontleend. In de tabel kan ook de vermelding n.v.t. staan. Dit betekent niet dat er geen wachttijd is, maar dat er geen gemiddelde wachttijd berekend kon worden over de afgelopen twee maanden. Uw behandelaar/degene die het eerste gesprek met u voert kan u uitleg geven over wachttijden.
We doen alles binnen onze mogelijkheden om de wachttijd voor u te bekorten, zodat u snel kunt starten met uw behandeling en herstel.
- Aanmeldwachttijd: hoeveel weken wachten tussen aanmelding en intakegesprek. Dit verschilt per programma en locatie.
- Behandelwachttijd: hoeveel weken wachten vanaf het eerste intakegesprek tot start van uw behandeling. Wij streven ernaar de start van uw behandeling te laten aansluiten op de intake.
Mogelijk snellere behandeling op andere locatie
Soms kunt u sneller behandeld worden op een kleine afstand van uw woonplaats of voorkeurslocatie. Vindt u de wachttijd te lang en wilt u weten of behandeling op een van onze andere locaties mogelijk is? Bespreek dit dan met het team/de vestiging waarvoor u bent aangemeld.
Wachtlijstbemiddeling
Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met uw zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de zogenaamde 'treeknormen')
www.kiezenindeggz.nl
Deze website toont wachttijden van zorgaanbieders in de ggz, dus ook van (onderdelen van) Parnassia Groep. U vindt daar wachttijden van het overgrote deel van onze vestigingen. Door een technisch probleem ziet u bij enkele vestigingen staan ‘Deze aanbieder heeft geen wachttijden aangeleverd.’ Dit betekent niet dat er geen wachttijden zijn. Wilt u van die vestigingen weten wat de wachttijd is, bel dan bel met 088 357 13 57.
Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 10 juni 2020.