Kwaliteitsstatuut
Informatie voor huisartsen, POH-GGZ en zorgverleners

Informatie voor huisartsen, POH-GGZ en zorgverleners

Bent u huisarts, POH-GGZ of zorgverlener en zoekt u hulp voor de verslaving van uw patiënt? Triora is uw specialist in hulp bij verslaving. U kunt als zorgverlener met een gerust hart uw patiënt doorverwijzen naar Triora. Wij hebben nauwelijks tot geen wachttijden

Vraag de patiënten- en verwijzersbrochure aan van Triora voor in uw praktijk via ons contactformulier. Uw team kan zich inlezen in wat de behandeling van Triora kan bieden voor patiënten in uw praktijk en u heeft informatie om mee te geven aan uw patiënten of voor in de wachtkamer. U kunt ook de brochure digitaal aanvragen en deze wordt dan per e-mail verzonden.

Wat kunt u zelf doen om uw patiënt door te verwijzen naar Triora?

  • Lees onze algemene in- en exclusiecriteria voordat u uw patiënt bij Triora aanmeldt om te beoordelen of Triora een geschikte behandeling kan bieden.
  • Maak samen met uw patiënt de online zelftest om te bekijken of Triora een geschikte behandeling kan bieden voor uw patiënt. Indien Triora geen geschikte behandeling kan bieden worden er ook adviezen voor mogelijke alternatieve behandelingen gegeven na het invullen van de test. 
  • U kunt samen met uw patiënt een aanmelding plaatsen via ons aanmeldformulier. U kunt uw patiënt ook direct verwijzen via ZorgDomein. Wij houden altijd nog een eigen indicatiegesprek met de patiënt, maar de betrokkene hoeft zich dan niet zelf aan te melden. 
  • Na een aanmelding via ons aanmeldformulier ontvangt uw patiënt een bevestiging per e-mail. 
  • Heeft u vragen over een specifieke casus of twijfelt u of Triora een geschikte behandeling kan bieden? Het team van Triora helpt u graag. U kunt Triora telefonisch bereiken via: +31 (0)88 358 37 41 en een telefonische afspraak inplannen met een van onze verslavingsartsen of wanneer mogelijk direct doorverbonden worden met een collega die u verder kan helpen.

Wat gebeurt er na de aanmelding van uw patiënt?

  • Uw patiënt wordt gemiddeld binnen twee werkdagen gebeld voor een oriënterend kennismakingsgesprek en eerste telefonische screening. De patiënt kan allerlei vragen over Triora stellen. Wij stellen ook vragen en vertellen over de mogelijkheden die Triora kan bieden. 
  • Na deze telefonische kennismaking en screening gaat het intaketeam van Triora beoordelen of Triora uw patiënt een geschikte behandeling kan bieden. Triora laat dit binnen een werkweek telefonisch aan uw patiënt weten. Bij een positief resultaat wordt uw patiënt uitgenodigd voor een face-to-face intake. Wanneer Triora niet geschikt blijkt te zijn geven wij advies voor een alternatieve behandeling of verwijzen wij de patiënt terug naar u als huisarts om andere passende hulp te zoeken. Hiervan wordt u per brief op de hoogte gesteld. 
  • Wanneer u patiënt in aanmerking komt voor behandeling bij Triora dan wordt beoordeelt of (klinische, of ambulante) detox nodig is en wanneer uw patiënt opgenomen kan worden in de kliniek van Triora of wanneer de poliklinische behandeling kan starten. Een opname in de kliniek duurt gemiddeld zeven weken, bij een dagbehandeling volgt iemand drie dagen behandeling gedurende zeven weken en een poliklinische behandeling bestaat uit gemiddeld tien gesprekken verspreid over zes maanden. Hiervan wordt u per brief op de hoogte gesteld. 
  • Bij het naderen van het einde van een behandeling (klinisch of poliklinisch) gaat het team van Triora na of uw patiënt het beste in nazorg kan bij Triora, bij een eigen behandelaar of elders. Indien de patiënt elders beter op zijn plek is dan wordt de patiënt mogelijk terugverwezen naar u voor een verwijzing. Hiervan wordt u per brief op de hoogte gesteld. 
  • Wanneer uw patiënt wordt uitgeschreven bij Triora, ontvangt u als huisarts altijd een bericht per brief van onze verslavingsartsen met de laatste en meeste recente status van uw patiënt. 

Heeft u op dit moment geen patiënt die u naar Triora wilt verwijzen, maar wilt u wel meer informatie om uw patiënten in de toekomst beter te kunnen adviseren?  Wij zijn graag bereid om voor groepen verwijzers voorlichting te geven over de behandelingen bij Triora en verslaving in het algemeen. Heeft u interesse in voorlichting bij u op locatie? Vul ons contactformulier in en we bespreken samen de mogelijkheden! Voor meer nieuws over verslaving en Triora kunt u zich ook inschrijven voor onze tweemaandelijkse nieuwsbrief



2020 waarderingscijfer 8 6

'8.6 tevredenheid'

- Onze patiënten op

Zorgkaart Nederland

Triora model

De verslavingszorg van Triora is een van meest succesvolle behandelingen voor verslaving. Ons unieke Triora model richt zich op lichamelijk, geestelijk en sociaal herstel. We besteden ook veel aandacht aan zingeving en spiritualiteit. Wij helpen mensen op weg naar een prettig en zinvol leven zonder gebruik van verslavende middelen. U bent zelf degene die de keuzes maakt.

2017 03 NL Bio Psycho Social MeaningfulLife
  • 97% van onze voormalige patiënten beveelt ons aan
  • Nauwelijks wachttijden
  • Hulp voor iedereen met een verslavingsprobleem