De patiënten van Triora hebben recht op de best mogelijk zorg. Via de cliëntenraad kunnen zij meepraten over het beleid en de zorgverlening van Triora.
De cliëntenraad behartigt de belangen van de patiënten op basis van de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (WMCZ).
Gevraagd en ongevraagd advies geven
De cliëntenraad kan aan de leiding van Triora advies geven over bijvoorbeeld gezondheid, voeding, hygiëne, maar ook over reorganisaties, huisvesting en het beleid van Triora. De cliëntenraad kan ook ongevraagd advies geven over zaken die binnen Triora zouden kunnen worden verbeterd.
Oud-patiënten van Triora
In de cliëntenraad zitten oud-patiënten van Triora. Zij vertegenwoordigen de belangen van de huidige patiënten en vormen de verbinding tussen het verleden en de toekomst. De patiënten kunnen punten aandragen die de cliëntenraad worden besproken. De cliëntenraad vergadert op gezette tijden met het bestuur van Triora, waardoor de lijnen zo kort mogelijk zijn.