28 dagen behandeling
De cliëntenraad behartigt uw belangen

Wat is de cliëntenraad?

Wat is de cliëntenraad? 

De cliëntenraad behartigt de belangen van de patiënten op basis van de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (WMCZ). Onze leden hebben allemaal een persoonlijke ervaring met de zorg die Triora biedt, als patiënt of als naaste. Wij doen dit werk met veel enthousiasme en op vrijwillige basis omdat we graag een bijdrage leveren aan het verbeteren van de zorg. De patiënten van Triora hebben recht op de best mogelijk zorg en via de cliëntenraad kunnen zij meepraten over het beleid en de zorgverlening van Triora.

Wat doet de cliëntenraad

We denken en praten mee over de zorg van Triora en zetten ons in voor optimale zorg voor en dienstverlening aan de patiënten. Dat betekent dat we aan de leiding van Triora advies geven over gezondheid, voeding, hygiëne, maar ook over reorganisaties, huisvesting en het beleid van Triora. Vanuit het perspectief van de patiënt volgt de cliëntenraad het beleid van Triora met een kritische blik en brengt hierover dus gevraagd én ongevraagd advies uit aan de directie.

Hoe werkt de cliëntenraad?

Wij, als cliëntenraad, vertegenwoordigen de belangen van de huidige patiënten en vormen de verbinding tussen het verleden en de toekomst. De patiënten kunnen punten aandragen die in de cliëntenraad worden besproken. Wij vergaderen op gezette tijden met het bestuur van Triora, waardoor de lijnen zo kort mogelijk zijn. 

Jouw mening telt!

Om onze rol in de cliëntenraad goed uit te kunnen voeren, horen we graag van jou en je naaste betrokkenen hoe jullie de zorg ervaren. We bezoeken Triora regelmatig waarbij één van ons uitlegt wat wij doen en waar we voor zijn. Wil je meer informatie over ons werk of wil je bijdragen aan het (nog) beter maken van de zorg? Neem dan gerust contact met ons op. We zijn te bereiken via:

Wat doet de cliëntenraad niet?

De cliëntenraad houdt zich met algemene zaken bezig. Vaak voorkomende wensen, meningen en klachten worden door ons verwoord naar de directie. Wij behandelen echter geen persoonlijke wensen of klachten. Deze kunt u doorgeven via het Vraag, Klacht, Complimenten formulier. Voor familie en naasten is er de familievertrouwenspersoon.



michel
'Ik heb in de behandeling heel veel inzicht gekregen, heel veel geleerd over wie ik was en wie ik ben.'

- Michel

Bekijk mijn verhaal
edwin
'Ik heb zelf mijn herstel gevonden bij AA en werkte als ervaringsdeskundig medewerker bij Triora.'

- Edwin

Bekijk mijn verhaal
chris
'Actieve verslaving gaat over isolement, herstel van verslaving gaat over verbondenheid.'

- Chris

Bekijk mijn verhaal

2020 waarderingscijfer 8 6

'8.6 tevredenheid'

- Onze patiënten op

Zorgkaart Nederland

Triora model

De verslavingszorg van Triora is een van meest succesvolle behandelingen voor verslaving. Ons unieke Triora model richt zich op lichamelijk, geestelijk en sociaal herstel. We besteden ook veel aandacht aan zingeving en spiritualiteit. Wij helpen mensen op weg naar een prettig en zinvol leven zonder gebruik van verslavende middelen. U bent zelf degene die de keuzes maakt.

2017 03 NL Bio Psycho Social MeaningfulLife
  • 97% van onze voormalige patiënten beveelt ons aan
  • Nauwelijks wachttijden
  • Hulp voor iedereen met een verslavingsprobleem